Otse põhisisu juurde

8. ja 9. klassi KIK õppekäik Sinimägedesse

 Juba teisel koolinädalal sõitsid Illuka kooli III kooliastme kaks vanemat klassi põnevale õppesõidule Sinimägedesse.

Vaivara Sinimägede Muuseumis võttis meid vastu muuseumi direktriss Ivika Maidre. Tuli välja, et just tema teab sõjapidamisest läbi aegade kõike. On ju Sinimäed nii Põhjasõja kui ka II Maailmasõja olulisteks lahingupaikadeks. Filmivaatamine ja giidi jutule lisaks oli eriti tore see, et muuseumis tohtis kõike käega katsuda. Teooria osa aitas maastikul kinnistada Eesti üks parimaid matkajuhte Ingrid Kuligina. Programmi käigus saime teada, kuidas kaarti lugeda ja mida jutustavad erinevate kümnendite kaardid.



Nii sai parimate õpetajate käe all selgeks kaks õppeainet: ajalugu ja geograafi ühekorraga. Meie oma ajaloo õpetaja Paul Kesküla tegi järjekindlalt pistelist kontrolli ega lasknud kõlanud teadmistel raisku minna. Kehalise kasvatuse osa kompenseeris ronimine Lastekodumäe vaatetorni ja Grenaderi e Põrguaugumäele. Matk lõppes austusavaldusega nendele meestele tänu kellele saame meie praegu rahulikult magada ja koolis käia.



Noppeid õpilaste arvamustest õppekäigule.

  • Väga meeldisid sõjavahendid, -riided, relvad ja et õppisime rohkem ajalugu. Ei meeldinud, et õppekäik oli liiga lühike, oleks tahtnud kauem asju vaadata.
  • Mulle ei meeldinud, sest vahepeal hakkas igav. Aga neile, kes selle asja vastu huvi tunnevad, siis neile on see hea koht.
  • Ei meeldinud, et nii palju pidime kõndima. Meeldisid videofilmid sõdadest. Vaatetorn oli vägev!
  • Õppekäik meeldis, sest õppisin nii rohkem ajaloost ja loodusest. Kõige rohkem meeldis vaatetorn ja vaade sealt.
  • Mulle meeldis sõjatehnika, kuna mind see väga huvitab. Film oli väga õpetlik ning giidi lood huvitavad. Vaatetornist avanes ilus vaade.
  • Mulle meeldis kõik, mida ma nägin.
  • Mulle meeldis muuseum, seal olevad ajaloolised asjad, vaatetorn. Meeldis, et olime aktiivsed.
  • Mulle meeldis muuseum, sest seal võis asju katsuda. Ei meeldinud, et muuseum oli liiga väike. Õppisin sõja ajalugu. Ka vaatetornis oli põnev. Soovitan kõigil minna!
  • Mulle meeldis muuseum ja seal vaadatud videod. Mulle meeldis jalutada.
  • Muuseumis meeldis mulle vaadata vanu märke, passe ja muud varustust.
  • Meeldis, et räägiti ja näidati vägevaid asju, kuid ei meeldinud kaaslaste segamine ja käitumine. Sain targemaks I ja II maailmasõjast, sõjatehnikast. Sain teada, miks on mäe otsas parem olla kui mäge altpoolt rünnata. Sain teada, miks vaenlane ei saanud üle soo rünnata. Peale selle sain katsuda erinevaid relvi ja teada kui rasked need on.
  • Ei meeldinud liiga palju kõndida. Mäest üles ronimine oli nii väsitav.

Kommentaarid